کشک بادمجان

 کشک و بادمجان رژیمی مناسب برای کسانی که مشکل اضافه وزن دارند.

آماده سازی :۴۵ دقیقه
پخت :۳۰ دقیقه

مواد لازم:

بادمجان متوسط   ۴   عدد
پیاز ۱     عدد  
سیر   ۶     عدد

طرز درست کردن کشک و بادمجان رژیمی

طرز تهیه:

دو عدد از بادمجان ها را به هر طریق که مایلید کبابى کنید ( منقل / فر )

و بعد از اینک خنک شد پوست آن را جدا کنید و به قطعات کوچک خرد کنید ، داخل ماهیتابه کمى پیاز را تفت دهید به آن سیر ریز خرد شده و یا له شده را اضافه کنید و کمى زرد چوبه و نمک بریزید ، بادمجانهاى کبابى را هم اضافه کنید ،

حالا دو عدد بادمجانى که باقى مانده را هم پوست بگیرید و به برشهاى کوچک تقسیم کنید و به بقیه مواد اضافه کنید درب ظرف را گذاشته و با حرارت خیلى ملایم اجازه دهید بادمجانها کاملاً پخته و نرم شوند … به طورى که آبى نداشته باشند ” چون درب ظرف بسته است غذا خودش آب میاندازد”

زمانى که مطمئن شدید بادمجانها کاملاً پخته ، داخل ظرف سرو کشیده و روى آن را با نعناع داغ ، سیر داغ ، پیاز داغ ، گردو و زعفران و کشک تزئین کنید …

نکته در تهیه کشک و بادمجان رژیمى:

اگر فقط دو عدد از بادمجان ها را کبابى کردیم فقط به خاطر عطر و بوییست که به غذا میدهد . چون زمانى که کبابى میشوند گوشت شان هم کمى کمتر میشود … وترجیح میدهم بادمجان هاى دیگر کامل و گوشتى استفاده شوند .

من در تفت دادن یک عدد پیاز هم فقط از یک قاشق غذا خورى روغن استفاده کردم .

در صورت تمایل میتوانید ۱/۲پیمانه کشک را در آخر پخت اضافه کنید خوب هم بزنید بعد از چند دقیقه از روى حرارت برداشته و روى آن را تزئین نمائید .